§ 1 ÚVODNÉ USTANOVENIA

  •  
  • 1.1  Tieto obchodné podmienky („obchodné podmienky“) spoločnosti A1 drevostavby s.r.o., Školská 389, 956 12 Preseľany, IČO: 48213501, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 39231/N e-mail: info@a1eshopi.sk, mobil: +421 949 209 935
  •  („predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy („kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a inou osobou („kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod predávajúci prevádzkuje na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.obi.sk („webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky („webové rozhranie obchodu“).

  • 1.2  Obchodné podmienky sú primárne nastavené pre kupujúcich v postavení spotrebiteľa, primerane sa však použijú aj na prípady, keď je kupujúci právnickou osobou či osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania („podnikateľ“). Pre kúpne zmluvy uzatvárané s podnikateľmi sa nepoužijú najmä ustanovenia článku ‎6.1, ‎6.2, ‎6.3, ‎6.4, ‎8, ‎9 a ‎10 týchto obchodných podmienok. Práva a povinnosti podnikateľov, čo sa týka zániku kúpnej zmluvy či práv z vadného plnenia, vyplývajú priamo zo zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov („Obchodný zákonník“).

  • 1.3  Dojednania odchylné od týchto obchodných podmienok je možné individuálne dohodnúť pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

  • 1.4  Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, čo kupujúci potvrdzuje svojím súhlasným vyhlásením vo webovom rozhraní. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.

  • 1.5  Znenie obchodných podmienok môže predávajúci jednostranne meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok, pričom pre strany sú záväzné ustanovenia obchodných podmienok platných v čase uzavretia kúpnej zmluvy.

 

§ 2 ZÁKAZNÍCKY ÚČET

 

2.1  Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania („zákaznícky účet“). Prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Pre aktiváciu zákazníckeho účtu je nutné vyplniť všetky povinné polia registračného formulára a potvrdiť súhlas s týmito obchodnými podmienkami a podmienkami na spracovanie osobných údajov uvedenými vo Vyhlásení o ochrane údajov.

2.2  Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru predávajúci považuje za aktuálne a správne.

2.3  Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený zákazníckym menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, čo sa týka informácií nevyhnutných pre prístup do jeho zákazníckeho účtu. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

2.4  Predávajúci je oprávnený, nie však povinný, zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípade, keď (i) kupujúci svoj zákaznícky účet dlhšie ako štyridsaťosem (48) mesiacov nevyužíva, (ii) informácie zadané kupujúcim v rámci registrácie sú úmyselne nesprávne (iii) či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.

2.5  Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä vzhľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, príp. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

2.6  Zriadením zákazníckeho účtu kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený v rámci zákazníckeho účtu oznámené údaje vyhodnocovať a ďalej využívať na ponúkanie personalizovaného obsahu, okrem iného zvláštnych ponúk, služieb, zľavových kódov či iných informácií podľa podmienok uvedených vo Vyhlásení o ochrane osobných údajov.

 

§ 3 PROCES UZATVORENIA KÚPNEJ ZMLUVY

 

3.1  Kupujúci realizuje objednávky prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu na tejto webovej stránke .

3.2  Kupujúci môže realizovať objednávky tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu. Pre realizáciu nákupu je nevyhnutné vyplniť všetky povinné polia objednávkového formulára a pri každom jednotlivom nákupe potvrdiť súhlas s týmito obchodnými podmienkami a podmienkami pre spracovanie osobných údajov uvedenými vo Vyhlásení o ochrane osobných údajov.

3.3  Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný v odôvodniteľných prípadoch uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa ponúkaného tovaru.

3.4  Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, o jeho funkčnosti v prípade vecí s digitálnymi prvkami, o kompatabilite a interoperabilite tovaru, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru vrátane všetkých daní a poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti v čase, keď sa zobrazujú vo webovom rozhraní obchodu, čím nie je dotknuté ustanovenie článku ‎3.16 týchto obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

3.5  Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru vrátane spôsobov doručenia tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď sa tovar doručuje v rámci územia Slovenskej republiky. Doručovanie mimo Slovenskej republiky sa môže realizovať iba na základe individuálnej dohody predávajúceho s kupujúcim.

3.6  Pre objednanie tovaru vyplní/potvrdí kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

(a) objednávanom tovare (objednávaný tovar kupujúci vloží do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),

(b) spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a

(c) informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru;

(d) týchto obchodných podmienkach a podmienkach pre spracúvanie osobných údajov uvedených vo Vyhlásení o ochrane osobných údajov, ak ide o kupujúceho bez registrácie

(ďalej spoločne len ako „objednávka“).

3.7  Pred zaslaním objednávky predávajúcemu webové rozhranie obchodu umožňuje kupujúcemu skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, a to aj vzhľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky.

3.8  Kupujúci je pred odoslaním objednávky tiež zoznámený s konečnou cenou nákupu, ktorá zahŕňa súčet cien za vybraný tovar umiestnený v košíku vrátane všetkých súvisiacich služieb, daní či ostatných poplatkov a cenu za dopravu tohto tovaru.

3.9  Objednávku, resp. návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „[OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY]“. Údaje uvedené v objednávke predávajúci považuje za správne.

3.10  Predávajúci neodkladne po prevzatí objednávky toto prevzatie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v zákazníckom účte či v objednávke („elektronická adresa kupujúceho“), pričom toto potvrdenie nie je akceptáciou návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

3.11  Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho pred uzatvorením kúpnej zmluvy o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

3.12  Kupujúci má právo zrušiť objednávku (meniť ju a opravovať), teda odvolať svoj návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy bez akýchkoľvek sankcií až do okamihu akceptácie návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

3.13  Objednávku, ktorá nie je so súhlasom predávajúceho vykonaná v súlade s týmito obchodnými podmienkami, je predávajúci oprávnený neprijať alebo ju kupujúcemu vrátiť na doplnenie a poskytnúť mu na to primeranú lehotu. Jej márne uplynutie má za následok, že sa objednávka kupujúceho považuje za objednávku, ktorá nebola nikdy doručená.

3.14  Samotná kúpna zmluva je uzatvorená akceptáciou návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho, pričom za takú akceptáciu sa považuje výslovná akceptácia návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho prostredníctvom e-mailu či telefonicky. V prípade, že do pätnástich (15) pracovných dní nedôjde k akceptácii príslušnej objednávky tovaru zo strany predávajúceho, platí, že kupujúci nie je ďalej objednávkou viazaný.

3.15  Pre vylúčenie pochybností platí, že kúpna zmluva nie je uzatvorená, pokiaľ objednávku kupujúceho predávajúci neprijal alebo ju prijal s výhradou. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s kupujúcim, a to najmä ak ide o osobu, ktorá predtým podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo tieto obchodné podmienky, alebo o osobu, ktorá je v omeškaní s úhradou splatných záväzkov voči predávajúcemu.

3.16  Predávajúci si vyhradzuje právo vo výnimočných prípadoch objednaný tovar kupujúcemu nedodať, a to najmä v prípade, že webové rozhranie obchodu uvádzalo omylom zjavne nesprávne či neštandardné údaje najmä o vybranom tovare, jeho cene alebo termíne dodania, príp. ak je tovar vypredaný a trvale u dodávateľa nedostupný. Predávajúci sa zaväzuje v takýchto prípadoch vrátiť kupujúcemu finančnú sumu uhradenú na základe kúpnej zmluvy.

3.17  Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci (či už s registráciou, alebo bez registrácie) súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a vyhlasuje, že mal možnosť sa s týmito obchodnými podmienkami zoznámiť pred jej uzatvorením. Tieto obchodné podmienky sú kupujúcemu kedykoľvek dostupné na tejto adrese: www.a1eshop.sk a tiež sa kupujúcemu zasielajú v prílohe e-mailu súčasne s potvrdením prijatia (akceptácie) objednávky podľa článku 3.14 týchto obchodných podmienok.

3.18  Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.

3.19  Informácie o realizovaných objednávkach a uzatvorených kúpnych zmluvách sa archivujú vo webovom rozhraní obchodu, a to počas najmenej piatich rokov od ich uzatvorenia, najdlhšie však na obdobie podľa príslušných právnych predpisov. Tieto informácie nie sú prístupné tretím stranám.

 

§ 4 CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

 

4.1  Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu spôsobom/spôsobmi, ktoré ponúka webové rozhranie obchodu v rámci procesu objednávky, a to vždy v závislosti od aktuálnych možností predávajúceho, typu, množstva a spôsobu dopravy objednaného tovaru. Webové rozhranie obchodu môže kupujúcemu ponúknuť najmä nasledujúce spôsoby platby: bankovým prevodom a platobnou kartou.

4.2  Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške, prípadne ďalšie náklady za zvolené služby (poistenie a pod.), tak ako ich kupujúci vybral v rámci procesu objednávky.

4.3  V prípade bankového prevodu budú kupujúcemu zaslané potrebné informácie k platbe vrátane variabilného symbolu k platbe e-mailom po dokončení objednávky.

4.4  Pri platbe platobnou kartou bude čiastka rezervovaná na platobnej karte kupujúceho pri zadaní objednávky (tzv. autorizácia). Z platobnej karty kupujúceho bude strhnutá čiastka v momente, keď bude objednávka potvrdená zo strany kopujúceho. Platba platobnou kartou je realizovaná prostredníctvom platobnej brány od spoločnosti Tatra banka, a.s..

4.5  Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (článok 3.11), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.

4.6 Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia tovaru kupujúcim vo vlastníctve predávajúceho. Nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim na kupujúceho.

4.7  Predávajúci vystaví na platby vykonávané na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty vo výške podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

 

§ 5 ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

 

5.1  Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovení § 19 ods. 1 písm. c) a e) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých ďalších predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa“) nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorý bol upravený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo pre jeho osobu a od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzatvorenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.

5.2  Ak nejde o prípady uvedené v článku ‎5.1 obchodných podmienok či o iný prípad, keď nie je možné podľa platných právnych predpisov od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo v súlade s ustanovením § 20 ods. 1 Zákona o ochrane od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do tridsiatich (30) dní (predĺžená lehota nad rámec 14-dňovej zákonnej lehoty) od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy sa musí predávajúcemu odoslať v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete – na dodržanie lehoty postačí, pokiaľ kupujúci preukázateľne odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie pred uplynutím lehoty. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzkarne predávajúceho uvedenú na formulári či na adresu elektronickej pošty predávajúceho uvedenú vo formulári.

5.3  V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku ‎5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar sa musí predávajúcemu vrátiť do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy kupujúcim, pričom, ak nie je v tomto článku ďalej uvedené inak, náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu nesie kupujúci, a to aj v tom prípade, keď sa tovar nemôže vrátiť pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Kupujúci má právo zvoliť si jeden z nasledujúcich spôsobov vrátenia tovaru:

  1. Kupujúci môže vrátiť tovar v ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho, pričom všetky náklady s týmto spojené nesie kupujúci.
  2. Kupujúci môže vrátiť tovar prostredníctvom prepravy zaisťovanej priamo či nepriamo predávajúcim, pričom v tomto prípade nesie predávajúci len náklady spojené s prepravou tovaru. Ostatné náklady spojené s vrátením tovaru (napr. náklady na riadne zabalenie tovaru pre prepravu) nesie kupujúci.

5.4  V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku ‎5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky, t. j. cenu tovaru vrátane nákladov na dodanie tovaru, prijaté od kupujúceho, do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, za predpokladu, že kupujúci vráti v uvedenej lehote predávajúcemu zakúpený tovar alebo inak preukáže jeho vrátenie. Predávajúci vráti kupujúcemu peňažné prostriedky podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Ak kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. V prípade vzniku škody na vrátenom tovare nad rámec jeho použitia výhradne na účely vyskúšania tovaru má predávajúci nárok na náhradu škody voči kupujúcemu v súlade s platnou legislatívou.

5.5  Ak sa spolu s tovarom poskytne kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva týkajúca sa takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

 

§ 6 PREPRAVA A DODANIE TOVARU

 

6.1  Preprava tovaru z uzatvorenej kúpnej zmluvy sa realizuje spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil z jedného či viac spôsobov ponúknutých mu webovým rozhraním obchodu v rámci procesu objednávky, a to vždy v závislosti od aktuálnych možností predávajúceho, typu a množstva objednaného tovaru. Tovar v balíku sa dodá za prvé dvere na dodacej adrese. Tovar na paletách sa dodá za prvé dvere na dodacej adrese za podmienky, že miesto doručenia umožňuje manipuláciu nízkozdvižným vozíkom. V opačnom prípade sa tovar dodá len k hrane vozidla (hydraulické čelo) zmluvného dopravcu predávajúceho.

6.2  Tovar sa považuje za dodaný jeho prevzatím kupujúcim na mieste (adrese) výslovne dohodnutej v objednávke alebo inej písomnej komunikácie zmluvných strán potvrdenej obomi zmluvnými stranami. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Kupujúci nie je oprávnený dodaný tovar bezdôvodne odmietnuť prevziať, v opačnom prípade je predávajúci oprávnený si voči nemu uplatniť nároky v súlade s platnou legislatívou.

6.3  V prípade, že sa spôsob dopravy dohodne na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

6.4  V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.5  Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek nedostatkov toto neodkladne oznámiť príslušnému prepravcovi. V prípade uznania porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

6.6  Ak nebude predávajúci schopný dodať objednaný tovar z dôvodu nesplnenia zmluvných povinností subdodávateľom alebo preto, že objednaný tovar nebude k dispozícii počas najmenej jedného (1) mesiaca z dôvodu vyššej moci, má predávajúci právo odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy. V takom prípade predávajúci bez zbytočného odkladu vráti kupujúcemu už uhradené platby. V prípade zodpovedajúcich problémov s dodávkou bude predávajúci informovať kupujúceho bez zbytočného odkladu.

6.7  Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky predávajúceho, resp. príslušného prepravcu, s ktorými bol kupujúci vopred oboznámený.

§ 7 ZÁKONNÁ ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA

 

7.1  Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia ustanoveniami príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov („občiansky zákonník“) a v prípade iných osôb ako spotrebiteľov Obchodného zákonníka.

7.2  Predávajúci zodpovedá za dodanie tovaru kupujúcemu v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616 občianskeho zákonníka), ktoré sú obsiahnuté v kúpnej zmluve, a so všeobecnými požiadavkami (§ 617 občianskeho zákonníka), ktoré sú stanovené právnymi predpismi, technickými normami, či ktoré možno dôvodne očakávať od obdobného tovaru alebo s vyhlásením predávajúceho alebo výrobcu, a to najmä formou propagácie tovaru. Zároveň predávajúci zodpovedá za to, že používanie tovaru kupujúcim neznemožňujú alebo neobmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.

7.3  Tovar má vady, ak predávajúci dodá tovar kupujúcemu v rozpore s článkom ‎9.2 týchto obchodných podmienok.

7.4  Kupujúci má v súvislosti so zodpovednosťou za vady práva podľa § 621 až 624 Občianskeho zákonníka

7.5  Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania kupujúcemu, a ktorá sa prejaví do dvoch (2) rokov od dodania tovaru kupujúcemu. Ak je tovarom vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvadsiatich štyroch (24) mesiacov od dodania tovaru, ktorá je vecou s digitálnymi prvkami.

7.6  Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa článku ‎‎7.5 týchto obchodných podmienok, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania, ak predávajúci nepreukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady. Ak je tovarom vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa článku ‎9.5 týchto obchodných podmienok.

7.7  Predávajúci nezodpovedá za vadu/vady tovaru:

(a) o ktorých kupujúci preukázateľne vedel pri uzatváraní kúpnej zmluvy, a to najmä, ak je vada už v čase prevzatia a pre takú vadu je dohodnutá zľava z kúpnej ceny;

(b) ktorá sa prejavila po uplynutí doby uvedenej v článku ‎‎7.5 týchto obchodných podmienok;

(c) ktoré boli spôsobené používaním tovaru, jeho uchovávaním a skladovaním, v rozpore s návodom na používanie či inou dokumentáciou poskytnutou predávajúcim pred uzatvorením kúpnej zmluvy alebo dodanou predávajúcim s tovarom, alebo zanedbaním starostlivosti o takýto tovar v rozpore s návodom na používanie či inou dokumentáciou;

(d) do ktorého, jeho hardware alebo software, bolo nedbalo, neodborne či inak nevhodne zasiahnuté inou osobou ako predávajúcim alebo osobou určenou predávajúcim;

(e) ktoré boli spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak:

  1. montáž alebo inštalácia nebola súčasťou kúpnej zmluvy a/alebo nebola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť; alebo
  2. montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku iných skutočností, ako nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktoré mu poskytol predávajúci či dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;

(f) ktorý je vecou s digitálnymi prvkami, ak bola vada spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie poskytnutej kupujúcemu predávajúcim, ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a:

  1. predávajúci oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania; a
  2. nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu;

(g) ktoré vznikli v dôsledku používania nekompatibilného alebo neoriginálneho príslušenstva k tovaru, alebo nainštalovaním nelegálneho softwaru, alebo inak ako podľa informácií poskytnutých predávajúcim či v rozpore s kompatibilitou tovaru;

(h) vzniknuté v dôsledku uplynutia životnosti tovaru alebo jeho častí v súlade s legitímnym očakávaním kupujúceho;

(i) ak zodpovednosť za také vady nemožno pripísať predávajúcemu (napr. vyššia moc), ak to umožňujú platné právne predpisy; a

(j) ak tak stanovia príslušné právne predpisy.

7.8  V prípade existencie vád tovaru, má kupujúci voči predávajúcemu nasledovné nároky zo zákonnej zodpovednosti za vady:

(a)  Právo na odstránenie vady tovaru (výmena tovaru alebo jeho oprava)

(1) Ak má tovar vadu, ktorá je odstrániteľná, kupujúci je oprávnený si zvoliť či má záujem vadu tovaru odstrániť výmenou tovaru za iný tovar alebo jeho opravou. Na tieto účely je kupujúci povinný svoj výber oznámiť riadne predávajúcemu a odovzdať tovar predávajúcemu alebo ním určenej osobe.

(2) Predávajúci je oprávnený vykonať odstránenie vady v primeranej lehote, ktorou je lehota nevyhnutná na vykonanie výmeny či opravy tovaru podľa možností predávajúceho. Predávajúci oznámi kupujúcemu presnú lehotu, v ktorej odstráni vady po vytknutí vady kupujúcim.

(3) Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti (napr. nedostatok požadovaného tovaru alebo jeho častí a pod.).

(b)  Právo na zľavu z kúpnej ceny tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy

(1) Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny Tovaru alebo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy ak:

  1. predávajúci tovar neopravil ani nevymenil podľa článku ‎9.8(a) týchto obchodných podmienok;
  2. predávajúci odmietol odstrániť vadu Tovaru podľa článku ‎9.8(a)(3) týchto obchodných podmienok

iii. opakovane sa na opravenom alebo vymenenom tovare vyskytla rovnaká vada;

  1. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej (t.j. od kúpnej zmluvy nemožno odstúpiť pre zanedbateľnú vadu); alebo
  2. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

(2) Výšku zľavy z kúpnej ceny určí predávajúci po zohľadnení hodnoty tovaru s vadou a kúpnej ceny Tovaru, ako aj ďalších zákonných predpokladov;

(3) Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak ide o zanedbateľnú vadu (napr. tovar možno ďalej bez väčších problémov používať a pod.);

(4) Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

 

§ 8 PRAVIDLÁ UPLATNENIA PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY (REKLAMÁCIE)

 

8.1  Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na tovare v lehotách podľa článku ‎‎7.5 týchto obchodných podmienok od prevzatia tovaru, ak nie je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k veci alebo v reklame uvedené inak alebo v kúpnej zmluve dohodnuté inak.

8.2  V prípade, že kupujúci má záujem uplatniť si nároky zo zodpovednosti za vady tovaru u predávajúceho, kupujúci je povinný vytknúť vadu tovaru do dvoch (2) mesiacov, od kedy sa o existencii vady dozvedel, najneskôr však do uplynutia doby podľa článku ‎7.5 týchto obchodných podmienok. 

8.3  Kupujúci je oprávnený vytknúť vady a uplatniť reklamáciu nasledovnými spôsobmi:

  1. a) formou diaľkovej komunikácie, a to zaslaním reklamačného formuláru, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto obchodných podmienok, na adresu predávajúceho alebo elektronicky na adresu elektronickej pošty predávajúceho, uvedené v reklamačnom formulári; alebo
  2. b) formou diaľkovej komunikácie iným písomným spôsobom, v rámci ktorého uvedie najmä informácie o (i) označení tovaru, (ii) vade tovaru (jej popis), (iii) kontaktných údajoch kupujúceho na účely vybavenia reklamácie, (iv) poskytnutí informácií o kúpe tovaru a oprávnenosti reklamácie tovaru (napr. priložením faktúry, dokladu o kúpe a pod.) a (v) požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie, a odoslaním týchto informácií na adresu predávajúceho alebo elektronicky na adresu elektronickej pošty predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. 

8.4  Pri uplatnení práv z vád je kupujúci povinný predložiť/zaslať predávajúcemu či ním poverenej osobe (a) doklad preukazujúci zakúpenie tovaru s uvedením dátumu nákupu (napr. potvrdenie o kúpe alebo záručný list), a (ii) kompletný tovar, ktorý je predmetom reklamácie (vrátane kompletného pôvodného príslušenstva), ktorý je potrebné v prípade zasielania vhodne zabaliť a zvoliť vhodný spôsob zaslania.

8.5  V nadväznosti na vytknutie vady tovaru vydá, po prevzatí reklamovaného tovaru a preukázaní jeho zakúpenia a trvania doby zodpovednosti za vady, predávajúci kupujúcemu písomné (aj formou e-mailu) potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, predpokladanú dobu odstránenia vady tovaru a kontaktné údaje predávajúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Na účely vybavenia reklamácie poskytne kupujúci dostatočné kontaktné údaje, ak nie je možné využiť údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte.

8.6  Ak je kupujúci spotrebiteľ, predávajúci alebo ním poverený pracovník, je povinný po obhliadke tovaru, vybaviť reklamáciu podľa voľby kupujúceho, ak je to možné. Predávajúci vybaví oprávnenú reklamáciu v primeranej lehote, najneskôr do 30 dní, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. O prípadnom predĺžení reklamácie informuje predávajúci kupujúceho prostredníctvom poskytnutých kontaktných údajov.

10.7  Predávajúci informuje kupujúceho o vybavení reklamácie, prípadnom predĺžení lehoty, možnosti vyzdvihnutia si opraveného alebo vymeneného tovaru alebo o iných skutočnostiach písomne a vhodným spôsobom na kontaktné údaje kupujúceho uvedené v zákazníckom účte alebo poskytnuté pri vytknutí vady.

10.8  Po vybavení reklamácie formou odstránenia vady (oprava alebo výmena tovaru) bude predávajúci informovať kupujúceho o ukončení reklamácie a vyzve ho na prevzatie reklamácie bez zbytočného odkladu, najneskôr však do tridsiatich (30) dní odo dňa, keď bol kupujúci o jej vybavení informovaný. Ak kupujúci neprevezme tovar v tejto lehote, predávajúci bude oprávnený účtovať skladné vo výške 0,40 eura za každý deň omeškania s vyzdvihnutím a po uplynutí šiestich (6) mesiacov bude oprávnený skladovaný tovar vhodným spôsobom predať. Ak tomu nebráni povaha veci a hodnota tovaru prevyšuje 100,- EUR predávajúci vyrozumie kupujúceho o zamýšľanom predaji jeho veci a stanoví mu náhradnú lehotu na jej prevzatie, nie však kratšiu ako jeden (1) mesiac. Pokiaľ kupujúci oznámi na výzvu predávajúceho, že má záujem o výťažok z predaja tovaru a oznámi predávajúcemu číslo bankového účtu, na ktorý sa má výťažok odoslať, predávajúci vyplatí kupujúcemu výťažok z takého prípadného predaja po odpočítaní svojich nákladov na skladovanie veci a nákladov na predaj.

10.9  Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci povinný predložiť písomné potvrdenie o reklamácii podľa článku ‎10.5 týchto obchodných podmienok a preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže predávajúci či osoba vykonávajúca opravu žiadať o doloženie týchto dokumentov alebo odmietnuť tovar vydať.

10.10  V prípade úspešného uplatnenia si práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny tovaru bude zľava kupujúcemu vyplatená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny tovaru, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

10.11  V prípade, že si kupujúci uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy z dôvodu vady tovaru a sú splnené podmienky pre tento spôsob reklamácie podľa platných právnych predpisov, uplatní sa nasledovný postup:

(a) kupujúci je povinný vrátiť predávajúcemu vadný tovar na náklady predávajúceho;

(b) predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu tovaru do štrnástich (14) dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr; a

(c) predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu tovaru rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

10.12  V prípade, že predávajúci zamietne reklamáciu, je kupujúci oprávnený opakovane vytknúť rovnakú vadu tovaru predávajúcemu len na základe znaleckého posudku alebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou, ktorým sa preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu tovaru. V takom prípade predávajúci nie je oprávnený reklamáciu zamietnuť a znáša účelne vynaložené náklady kupujúceho vynaložené podľa predchádzajúcej vety.

10.13  Kupujúci má v súvislosti s reklamáciou právo na úhradu preukázateľne a účelne vynaložených nákladov. O preplatenie takých nákladov musí kupujúci požiadať predávajúceho najneskôr dva (2) mesiace od dodania opraveného či vymeneného tovaru, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny či odstúpenia od zmluvy, v opačnom prípade právo na ich úhradu zaniká.

 

§ 9 ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN, ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

 

9.1  Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení § 2 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

9.2  V prípade, že kupujúci je spotrebiteľom, má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („Zákon o ARSS“), ak medzi kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva.

9.3  Vybavovanie žiadostí o nápravu spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy office@a1eshop.sk alebo prostredníctvom telefóneho čísla: +421 949 209 935. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.

9.4  Ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť kupujúceho podľa článku ‎9.2 týchto obchodných podmienok, predávajúci informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.

9.5  Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa článku ‎‎9.2 týchto obchodných podmienok odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

9.6  Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 Zákona o ARSS.

9.7  Pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z Kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami je možné využiť platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.

9.8  Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenia o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/.

 

§ 10 OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

 

10.1  Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov), a právnymi predpismi SR doplňujúcimi niektoré jeho ustanovenia.

10.2  Zásady spracúvania osobných údajov vrátane problematiky ukladania tzv. cookies do počítača kupujúceho sú uvedené v samostatnom dokumente Vyhlásenie o ochrane osobných údajov www., s ktorými sa spotrebiteľ má možnosť oboznámiť v rámci každej jednotlivej objednávky.

 

§ 11 KONTAKTNÉ ÚDAJE PREDÁVAJÚCEHO

 

11.1  Kupujúci je oprávnený kontaktovať predávajúceho v súvislosti s kúpnou zmluvu prostredníctvom týchto kontaktných údajov:

(a) telefónne číslo: +421 949 209 935;

(b) e-mailová adresa: office@a1eshop.sk; alebo

(c) kontaktný formulár na webovej stránke.

13.2  Aktuálne kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené na webovej stránke.

 

§ 12 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

12.1  Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom sa strany dohodli, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2  Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpia ustanovenia, ktorých zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

12.3  Kúpna zmluvy uzatvorená na základe týchto obchodných podmienok je uzatvorená na dobu určitú do jej splnenia.

12.4  Prílohy obchodných podmienok tvorí:

(a) Príloha č. 1 – Vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy; a

(b) Príloha č. 2 – Vzorový reklamačný formulár.

12.5  Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. 7. 2024. Aktuálne znenie obchodných podmienok nájdete vždy na webovej stránke www.obi.sk.